Ahad, 23 Ogos 2009

Kisah Isteri PM

Sumber:www.pahangdaily.blogspot.com

KUALA LUMPUR - Rata-rata pengunjung Bazar Ramadhan dekat Kg.Bharu semalam tergamam dan terkejut apabila melihat kelibat mantan PM ke-4, Mahathir Mohamad berkunjung ke situ. Malah mereka lebih dikejutkan lagi tatkala melihat PM Najib Razak dan isterinya Rosmah Mansor juga tiba selepas itu. Tinjauan Najib dan isterinya ke situ bagi melihat sendiri suasana dan masalah para peniaga di bazar Ramadhan itu. Namun, apa yang amat memilukan umat Islam di situ ialah kelibat Rosmah, isteri kepada Perdana Menteri itu sudah jauh berubah dan berbeza ketika beliau melakukan umrah di Mekah bulan lalu. Apakah ini caranya, pemimpin Islam sebenarnya yang mahu dilaung-laungkan sangat oleh pemimpin UMNO negara Islam Hadhahri?. Apa yang jelas dapat dilihat ialah Rosmah Mansor hanya melakukan umrah untuk "melepaskan batuk ditangga" sahaja. Ketika membuat umrah, bukan main lagi bertudung litup dan tahu dosa serta pahala apabila berhadapan dengan rumah Allah di Tanah Suci Mekah itu. Sangkaan kita Rosmah akan berubah apabila pulang ke Malaysia. Namun, segalanya hanya tinggal kenangan. Isteri PM Najib Razak itu hanya menutup aurat ketika berada di Mekan sahaja. Apabila balik ke Malaysia, kembali menjadi seperti sedia kala. Aurat bagi puak-puak UMNO ini hanya mainan dan bukannya sesuatu yang dituntut. Mereka menganggap bahawa segala hukum hakam agama Islam boleh diguna pakai separuh-separuh dan selebihnya dibuang begitu sahaja. Inilah dia Islam Hadhari yang dilaung-laungkan sangat selama ini. Islam yang memisahkan kehidupan dan agama. Akhirnya semakin ramai rakyat Malaysia yang beragama Islam berada dalam kesesatan akibat salah faham pemimpin Islam UMNO yang berpura-pura mengamalkan ajaran Islam. Walhal, mereka jelas telah menyeleweng daripada ajaran Islam itu sendiri. Sebenarnya, sejak zaman Perdana Menteri yang dulu lagi masalah aurat isteri mereka tidak dijaga.

Cuba lihat jawapan dari komentar PEMBELA BN "aurat tu hak masing2 ,bini nabi ALLAH LUTH pun jadi batu,bini nabi ALLAH noh pun tenggelam di lautan,apahal nak heboh2kan soal tudung,zaman 60 puluhan dulu nenek aku saorang guru besar dan juga saorang guru koran,dia hanya berselindang ajer,bila nak kemana2,tanya orang dulu,tengoklah cerita p.ramli itulah tok nenek kita ,semasa zaman dulu,jangan lah kita begitu riak...jangan kerana rosmah tak bertudung..kepimpinan najib tercalar,itu tak betul ,apa guna berserban tapi memberi fatwa yang songsang".
[Senario yang berlaku ini memang tidak dapat disanggah lagi. Wanita Islam di Malaysia sebenarnya boleh menilai Islam apa yang mahu dibawa oleh UMNO ini sebenarnya?. Lihat sahaja isteri Mahathir, isteri Pak Lah dan kini isteri Najib. Semunya mendedahkan aurat sedangkan mereka tahu bahawa mendedah aurat adalah haram hukumnya. Apakah ini ciri-ciri wanita Islam yang dituntut dalam Islam Hadhari. Maka itu, rakyat perlu sedar dan yakin bahawa mereka telah membuat pilihan yang salah kerana terus menyokong manusia yang hanya bertopengkan Islam, hakikat sebaliknya adalah berbeza. Inilah yang dikatakan oleh alim ulamak terdahulu bahawa umat Islam akhir zaman ini semakin keliru yang mana satu Islam sebenar yang harus diikuti. Jika isteri sendiri pun mereka gagal menjaganya, maka apakah pemimpin seperti ini layak dipilih sebagai ketua sebuah negara Islam?. Sama-samalah kita fikirkan dan hebahkan kepada rakan-rakan di dalam UMNO agar mereka sedar kesilapan yang dilakukan selama ini. Memberi undi kepada manusia yang bertopengkan Islam tanpa memikirkan akibatnya kelak. Pastikan Islam menang di Permatang Pasir].


Komen Penulis-Mari kita hayati keindahan Ramadhan,pakat-pakat muhasabah diri,dekatkan diri dengan Allah,keluarkan diri dari segala kejahilan,semoga Allah ampunkan kita...

Tiada ulasan:

Catat Ulasan