Jumaat, 21 Ogos 2009

Pidato Pentas Pemuda BN!




20 Ogos 2009-Saya sempat pi dengaq ceramah Pemuda BN,best!






"PAS pengecut bila mencabar saya menarik diri daripada menjadi calon!PAS takde modal,mereka hanya tahu menyerang peribadi saya,petang tadi saya dapat berita mereka dedahkan saya ada bini no 2!Apa ni semua?PAS sekarang dah tak yakin akan menang,sebab tu mereka cuba jatuhkan saya!Mereka tak berani berbicara soal pembangunan,tak berani bercakap soal nak majukan taraf hidup rakyat Permatang Pasir,soal pendidikan,soal ekonomi dan sebagainya kerana PAS tak mampu buat itu semua,tetapi kita yakin hanya BN yang mampu mentadbir negeri dan negara ini lebih baik!Betul atau tidak?"-tegas calon BN untuk Pilihanraya Kecil Permatang Pasir,Rohaizat Othman di hadapan para penyokong dalam ceramah yang dianjurkan malam tadi.Beliau sekaligus menafikan dakwaan terbaru mengenai kisah isteri keduanya yang diabaikan.

"PAS cakap tak serupa bikin,dulu kata nak laksana hukum hudud,kita tengok sampai sekarang Kelantan yang diperintah PAS tak pernah laksanakan hudud,tapi hanya guna pakai undang-undang syariah yang ditinggalkan oleh UMNO.Inilah dia perangai PAS,ceramah berdegar-degar nak tegakkan hukum Islam,PAS kata kalau PAS memerintah,semua pusat hiburan dan kilang arak akan ditutup esok pagi juga sebelum ayam berkokok  jika menang pilihanraya umum hari ini,kita tengok apa dah jadi?Ayam yang berkokok pagi selepas kemenangan PAS dalam PRU-12 tu pun dah kene sembelih jadi sup ayam,kilang arak di Selangor terus disambung lesen untuk beroperasi,pusat hiburan daripada 1300 lesen yang diluluskan semasa BN perintah Selangor,sudah bertambah kepada 4000 lesen yang diluluskan oleh Kerajaan Pakatan Rakyat Selangor yang dianggotai PAS!Hebatnya PAS!4000 lesen diluluskan!"-hujah Lokman Adam,salah seorang pemidato dalam Pidato Pentas Pemuda yang dianjurkan oleh Pemuda BN.

"PAS kata UMNO anti-Islam,PAS kata UMNO tolak Islam,hei!saya nak tanya orang PAS kalau betul UMNO anti-Islam,cuba bagitau kita berapa banyak masjid yang dibakar orang UMNO,berapa banyak sekolah agama yang dibakar orang UMNO,bagitau saya sekarang!Hei,saya nak tanya orang PAS,berapa ramai anak orang PAS yang belajar di UIA(Universiti Islam Antarabangsa)?berapa ramai anak orang PAS yang mengaji dan belajar di sekolah agama bantuan kerajaan?berapa ramai anak orang PAS yang sambung belajar ke Mesir guna bantuan biasiswa kerajaan UMNO?berapa ramai orang PAS yang pergi haji melalui Tabung Haji?berapa ramai orang PAS yang sembahyang di masjid-masjid yang dibina oleh orang UMNO?UMNO anti-Islam lagi ke macam tu?segala agensi dan institusi yang membantu orang Islam ni dibuat oleh siapa?saya nak tanya orang PAS!"-persoalan ditimbulkan oleh seorang pemidato dari UMNO Cheras.

"PAS hanyalah alat DAP,boneka tunggangan DAP,buktinya di Pulau Pinang,PAS tak diberi satu pun jawatan exco dalam kerajaan pimpinan Al-Fadhil Ustaz Lim Guan Eng!PAS hanya alat DAP!"-ujar seorang lagi pemidato dari Unit Pidato Pemuda UMNO Malaysia. 

Ketua Pemuda UMNO-YB Khairy Jamaludin

1 ulasan:

  1. macam best je pidato tue..macam lebih hangat dari biasa.. huhu, semua nak bela diri sendiri.. jangan sesekali tunjuk atau dedah kelemahan pada musuh..memang bagi ruang untuk diserang..

    BalasPadam